Terapia zaburzeń rozwojowych

Terapia pedagogiczna

Celem terapii jest wspomaganie funkcji rozwojowych w zakresie analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej, koordynacji wzrokowo –słuchowo –ruchowej, orientacji przestrzennej, małej i dużej motoryki.

Przed rozpoczęciem terapii dokonywana jest diagnoza, która wyznacza kierunek pracy z dzieckiem.

Terapia skierowana jest do dzieci:

  • w wieku 6 lat z grupy ryzyka dysleksji
  • u których występują specyficzne trudności w uczeniu się
  • ze diagnozowaną dysleksją rozwojowych

Ważnym elementem pracy terapeutycznej jest współpraca z Rodzicami. W związku z tym mają oni możliwość:

  • odbywania stałych konsultacji z terapeutą
  • uczestnictwa w zajęciach

Podstawą pracy są pomoce oraz autorskie materiały dydaktyczne pozwalające na aktywizowanie wszystkich funkcji rozwojowych, w tym integracji sensorycznej. Z uwagi na współwystępujące problemy emocjonalne u Dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce, terapeuci w swojej pracy kładą duży nacisk na pracę psychoedukacyjną.

Terapia logopedyczna

Celem terapii logopedycznej jest wspomaganie wymowy dzieci poprzez ćwiczenia słuchu fonematycznego i fonetycznego oraz usprawniające narządy mowy. Logopeda prowadzi, oprócz pracy indywidualnej z dzieckiem, stałe konsultacje z rodzicami, których celem jest uwrażliwianie rodziców na prawidłowe wybrzmiewanie głosek, prawidłowy oddech i dbanie o sprawność aparatu mowy ich dziecka. Rodzice otrzymują również proste i praktyczne wskazówki do prowadzenia pracy z dzieckiem w domu po to, by terapia była jak najbardziej efektywna. Istotne jest również nakierowanie uwagi rodziców na kontrolę wymowy ich dzieci.

Terapia integracji sensorycznej

Jeżeli Twoje dziecko wykazuje:

  • Nadmierną wrażliwość na bodźce dotykowe, wzrokowe, słuchowe oraz ruch.
  • Ma zbyt małą wrażliwość/reaktywność na stymulację sensoryczną.
  • Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej.
  • Trudności z koncentracją, impulsywność
  • Problemy z koordynacją
  • Opóźnienie rozwoju mowy, rozwoju ruchowego oraz trudności w nauce.
  • Słaba organizacja zachowania.
  • Niskie poczucie własnej wartości.

To być może ma zaburzoną integrację sensoryczną. Dziecko z zaburzoną integracją sensoryczna może być odbierane jako leniwe, znudzone, bez motywacji, uparte. Nie znając przyczyny takiego zachowania rodzice mogą się obwiniać. Sytuacja tak sprzyja rozwojowi napięcie w rodzinie, niskiemu poczuciu wartości dziecka oraz poczuciu bezsilności.

Praca z dzieckiem poprzedzona jest konsultacją z rodzicami.

Po stwierdzeniu przypuszczenia zaburzenia integracji sensorycznej przeprowadzona jest diagnoza. Koszt diagnozy wynosi 300,00 zł i odbywa się w cyklu 4 do 5 spotkań.

Diagnoza przedstawiana jest rodzicowi również w formie pisemnej. Każdorazowo zawarte są w niej wskazówki do pracy w domu, w szkole oraz ewentualnie do prowadzenia terapii.

Kontakt:
Elżbieta Kozłowska, psychoterapeuta – tel. 510-168-478